Pomidory – letnich przetworów ciąg dalszy

Letnich przetworów ciąg dalszy 🥣🍷😎
W moim domu nie może zabraknąć suszonych pomidorów – ulubionego dodatku do sałatek 😍 a także soku i sosu pomidorowego 😋 Dzisiaj w skrócie przypomnienie ich cennych właściwości 🙂 
🍅🍅🍅 Pomidory zawierają witaminy C, A oraz K;
• sok z pomidorów dostarcza składników mineralnych: wapń, fosfor, żelazo, potas a także kwasy organiczne oraz związki fenolowe;
• potas dzięki regulacji stężenia sodu w organizmie, wspomaga obniżanie ciśnienia i zapobiega jego znacznym wahaniom (szczególnie zalecany dla osób z nadciśnieniem); 
• wysoka podaż potasu obniża nadmiar sodu w ustroju, dzięki czemu możliwe jest utrzymanie właściwego poziomu nawodnienia komórek (zapobiega to zatrzymywaniu wody w organizmie);
• picie soku pomidorowego zalecane jest osobom borykającym się z problemem obrzęków i cellulitu wodnego;
• pomidorowe przetwory to także znakomite źródło likopenu – silnego przeciwutleniacza, który hamuje działanie wolnych rodników, zapobiega w ten sposób procesom starzenia się organizmu oraz chroni go przed chorobami;
• sok pomidorowy przyczynia się do przyspieszenia przemiany materii (zwalcza zaparcia i zapobiega ich powstawaniu);
• jest niskokaloryczny a sycący;
• wspomaga pracę układu sercowo – naczyniowego, chroni przed chorobami serca;
• reguluje poziom cukru we krwi;
• pomaga w obniżeniu wysokiego poziomu cholesterolu;
• wzmacnia odporność organizmu;
• chroni przed chorobami nowotworowymi (min. rakiem prostaty);
• zwalcza objawy kaca;
• poprawia stan skóry.
Pozdrawiam serdecznie 🙂 💚

Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *